ANALITIČKI RADOVI naziv je samostalne izložbe Borisa Demura koja je otvorena sinoć u Galeriji Zuccato porečkog Pučkog otvorenog učilišta. Izložba se može razgledati do 21. kolovoza svakim radnim danom od 10 do 12 i od 17 do 22 sata, osim nedjeljom i blagdanom.
Izabrani radovi iz Kolekcije Marinko Sudac predstavljaju dio analitičkih radova Borisa Demura, nastalih poglavito 1970-ih godina, u razdoblju „nove umjetničke prakse“ i aktivnog djelovanja Grupe šestorice autora u Zagrebu (1975. – 1981., s članovima: Mladen Stilinović, Sven Stilinović, Vlado Martek, Željko Jerman, Boris Demur, Fedor Vučemilović).
Boris Demur se po završetku studija slikarstva i grafike na zagrebačkoj ALU okrenuo ka konceptualnoj umjetnosti i procesnim i teorijsko-analitičkim istraživanjima prirode i jezika slikarstva i kiparstva. U toku s tada aktualnim međunarodnim zbivanjima, posvetio se i teorijskoj obradi novih fenomena u umjetnosti – često tu teoriju unoseći i na vlastite umjetničke radove. Sudjelovao je na izložbama-akcijama Grupe šestorice autora, stvarao je radove-tekstove, slike-objekte, analitičke i procesualne serije fotografija, video-radove i instalacije. U kasnijem razdoblju stvaranja usredotočuje se na motiv spirale.
Demurovi radovi poput Eto, 1976., riječi-slike koju izvodi na velikom formatu i izlaže u sklopu izložbe-akcije na tadašnjem Trgu Republike (danas Trgu Bana Josipa Jelačića), ili analitičke slike Dvadeset minuta trljanja bojom, 1975., brojne bilješke i cijele bilježnice, sadrže zapise o potpunom fokusu na postupak. Radovi poput Prenošenje boje unutar plohe ili 40 poteza (svaki potez jednom umočen kist u boju, jedan potez – jednom umočen kist u boju), oba iz 1976., dio su serije radova iste veličine, istog materijala, u kojima koristi samo jednu boju, jednu vrstu kista, jednu podlogu – bez simboličke ili estetske razine. Iz istih su godina i procesualni radovi poput Ponavljam, Stadij ili Gusto, nastali prenošenjem odabranog pojma opetovano tušem na papir, sve do njegove potpune popunjenosti. Godine 1979. stvara seriju radova, skulptura u mediju fotografije – Kiparski proces, Kiparska analitička procesualnost i druge. Fotografija preuzima fizičke, materijalne, procesualne, problemske osobine kiparstva – fotografija postaje kiparstvo.
Dio ovih radova bit će postavljen i na ovoj izložbi u Galeriji Zuccato u Poreču, a u pripremi je i publikacija o analitičkim radovima (s tekstovima Ivice Župana i Mladena Lucića), kao i opsežna monografija Borisa Demura (s tekstom Miška Šuvakovića) u nakladi Instituta za istraživanje avangarde.
Izložbu organiziraju Institut za istraživanje avangarde i Kolekcija Marinko Sudac, uz suradnju Pučkog otvorenog učilišta Poreč. d 2016.
BORIS DEMUR (Zagreb, 1951. – 2014.) jedan je od umjetnika koji je ponajviše obilježio hrvatsku umjetnost u četiri desetljeća svoga stvaralaštva. Njegovo se umjetnički i teorijsko stvaranje prvotno odvijalo unutar Grupe šestorice autora, a njegov pionirski konceptualni rad i kontinuirane promjene u inovativnu umjetničkom izričaju čine ga jednim od najznačajnijih autora hrvatske likovne scene druge polovice 20. stoljeća.
Foto Andi Bančić