Ovogodišnjom temom Međunarodnog dana muzeja “Muzeji za edukaciju i istraživanje” željelo se istaknuti značaj muzeja kao dinamičnih obrazovnih ustanova koje gaje i potiču učenje, otkrivanje i razumijevanje.
Porečki muzealci obilježili su Međunarodni dan muzeja 18. svibnja razgledavanjem Vižinade i okolice. Pod stručnim vodstvom Klaudije Bartolić Sirotić, Elene Poropat Pustijanac i Gaetana Benčić posjetitelji su se upoznali s kulturno-povijesnim spomenicima Vižinade, od kojih se ističu romanička crkva sv. Barnabe i kasnogotička crkva Blažene Djevice Marije na Božjem Polju, sa svojim iznimno vrijednim freskama, te župna crkva sv. Jeronima iz 19. st., ali i drugim znamenitostima po kojima je Vižinada prepoznatljiva: zgradom fontika iz 15. st., s ugrađenim tarifarnikom, te cisternom s kraja 18. st., kao i značajnim ličnostima iz ovoga kraja.
U sklopu obilježavanja Međunarodnog dana muzeja dovršena je i 29. Muzejska edukativna akcija u organizaciji Hrvatskog muzejskog društva na temu “Muzeji i STEAM?!”. Ovom temom željelo se pokazati kako se umjetnost i društvene znanosti zapravo nadograđuju u STEM-u ili kako STEM funkcionira u muzejskom okruženju.
U akciji, koja je trajala od 18. travnja do 18. svibnja, sudjelovalo je 55 muzeja, galerija i kulturnih centara iz cijele Hrvatske, među kojima i Zavičajni muzej Poreštine koji je u suradnji s udrugom Pozitron organizirao program pod nazivom “QR Art Walk Poreč”. Kroz radionice programiranja za djecu viših razreda osnovne škole izrađena je aplikacija s funkcijom čitanja QR kodova i otkrivanja detaljnih informacija o skulpturama postavljenim u javnom prostoru grada Poreča. Javna prezentacija aplikacije, uključujući vođenu turu porečkim skulpturama koje predstavljaju neke od najznačajnijih djela hrvatskih kipara 20. stoljeća, održana je 20. svibnja. U moru aplikacija na raspolaganju, ovim projektom nastala je prava “porečka” aplikacija, posebna po tome što su je napravila djeca osnovnoškolske dobi i to kao prvu aplikaciju vezanu uz umjetnine u gradskom prostoru. Aplikacija je izrađena i dostupna samo za potrebe projekta, te će se dalje razvijati s ciljem trajnog postavljanja i primjene QR kodova u prostoru.